xoves, 30 de outubro de 2014

Reflexión sobre curación de contidos, Feedly e Scoop.it

O proceso de curación de contidos



Este proceso - " implica manter, conservar e engadir valor á información atopada a través do seu ciclo de vida".

O concepto curación responde a unha habilidade, o curador de contidos é un especialista na materia que a demais de atopar contido relevante, achega valor engadido o seu punto de vista. Busca, atopa, e comparte o mellor e máis relevante contido, na rede, sobre un tema específico.

A sobrecarga de información que nos rodea, en especial, polos medios dixitais. Hasta fai poucos anos, vivíamos nunha sociedade da información dominada polos medios de comunicación tradicionais (prensa, televisión e radio), que eran os que, en exclusiva, obtiñan, xestionaban e difundían a información a través de periodistas profesionais. Este control da información permitíalles, filtrar, enfocar e incluso manipular o que achegaba, finalmente, ao cidadán.


Non foi hasta a popularización da web 2.0 o web social cando se democratizou o poder da información para que cada cidadán puidera xerar contidos.

A actividade do orientador/a ten moito de curador de contidos, non cabe dúbida ningunha.

Os obxectivos que ten que cumprir o curador/a de contidos:
  • Coñecer amplamente e reflexionar sobre a súa función.
  • Analizar as características do público ao que se dirixe.
  • Coñecer os criterios básicos para identificar, seleccionar e valorar información.
  • Utilizar ferramentas e métodos adecuados para manter unha revisión periódica.
  • Coñecer as características, potenciais e limitacións, de diversas ferramentas para buscar, xestionar e compartir información.
  • Ser conscientes respectar as normas básicas da propiedade intelectual e licencias da información.
  • Coñecer as características e funcionalidades de diversas redes sociais e participar nelas de maneira activa.
  • Autoavaliar a súa labor e retroalimentar a do seu público.

A sobrecarga de información que nos rodea, en especial, por los medios dixitais. Hasta hai poucos anos, vivíamos nunha sociedade da información dominada polos medios de comunicación tradicionais (prensa, televisión e radio), que eran os que, en exclusiva, obtiñan, xestionaban e difundían a información polo medio de periodistas profesionais. Este control da información permitíalles, en convivencia ou na contra de certos poderes políticos e económicos, filtrar, enfocar e incluso manipular o que achegaban, finalmente, o cidadán.

Non lle foi hasta a popularización da web 2.0 ou web social cando se democratizou o poder da información para que cada cidadán puidera xerar contidos e visualizalos, primeiro, mediante a publicación nos blogues (Blogger, Wordpress o Tumblr, como plataformas máis usuais) e, pouco máis tarde, a través de redes sociais (Twitter, Facebook LinkedIn y Google Plus, como preferentes) e mensaxería instantánea.(WhatsApp, Line, Telegram, etc.). O cidadán, neste momento, convertese, a vez, en consumidor e en periodista máis ou menos, aficionado, xerador de todo tipo de contidos multimedia, que inclúen textos imaxes, vídeos, enlaces a outras páxinas, etc.

As ferramentas que nos permiten organizar dunha forma simple e visual as nosas fontes habituais de información que nos axudan a loitar contra a infoxicación, recompilar información de interese, permítennos a demais da filtrase, as ferramentas de curación, organizar o contido, a curación mediante apartacións persoais e a redifusión do contido enriquecido a través das nosas redes.

Algunha destas ferramentas son: Paper.li, Tospy, Flipboard, iFlow, Spundge, Scoop.it , Storify.

En canto a Feedly, é unha ferramenta RSS, que nos permite organizar e clasificar as nosas subscricións
en categorías de maneira que poidadmos consultalas segundo os nosos intereses todas xuntas ou por categorías. 
A imaxe que segue pertence o meu Feedly que creei e que continuo construíndo afacéndome o seu  máis que indiscutible uso.


 https://feedly.com/#contents%2Fedit





Scoop.it , é unha páxina de selección e curación de contidos que permite filtrar noticias sobre temas do noso interese e compartilos.
É un híbrido entre un blogue e un servizo de curación de contidos que permite filtrar as noticias sobre temas do noso interese. Perfil social en onde se almacena os contidos que queiramos ter localizados na web para a súa consulta.
Aqui aparece a miña páxina ca captura do Scoop.it



 http://www.scoop.it/t/empleo-6





Storify parece estar pensado máis para a creación de contidos, Scoop.it convida máis a actualización continua e permite unha maior interacción.

 A valoración final? é positiva, penso utilizar as dúas ferramentas e familiarizarme máis con elas, polo que continuo traballando no tema.


Artigos relacionados:


 ¿Qué ventajas aporta a mi negocio curar y almacenar contenido relevante?

23/01/2014 La gestión y curación de contenidos es clave para la innovación y la competitividad de la PYME 2.0

Ningún comentario:

Publicar un comentario