O proceso de curación de contidos
Este proceso - " implica manter, conservar e engadir valor á información atopada a través do seu ciclo de vida".
O concepto curación responde a unha habilidade, o curador de contidos é un especialista na materia que a demais de atopar contido relevante, achega valor engadido o seu punto de vista. Busca, atopa, e comparte o mellor e máis relevante contido, na rede, sobre un tema específico.
A sobrecarga de información que nos rodea, en especial, polos medios dixitais. Hasta fai poucos anos, vivíamos nunha sociedade da información dominada polos medios de comunicación tradicionais (prensa, televisión e radio), que eran os que, en exclusiva, obtiñan, xestionaban e difundían a información a través de periodistas profesionais. Este control da información permitíalles, filtrar, enfocar e incluso manipular o que achegaba, finalmente, ao cidadán.
Non foi hasta a popularización da web 2.0 o web social cando se democratizou o poder da información para que cada cidadán puidera xerar contidos.
A actividade do orientador/a ten moito de curador de contidos, non cabe dúbida ningunha.
Os obxectivos que ten que cumprir o curador/a de contidos:
- Coñecer amplamente e reflexionar sobre a súa función.
- Analizar as características do público ao que se dirixe.
- Coñecer os criterios básicos para identificar, seleccionar e valorar información.
- Utilizar ferramentas e métodos adecuados para manter unha revisión periódica.
- Coñecer as características, potenciais e limitacións, de diversas ferramentas para buscar, xestionar e compartir información.
- Ser conscientes respectar as normas básicas da propiedade intelectual e licencias da información.
- Coñecer as características e funcionalidades de diversas redes sociais e participar nelas de maneira activa.
- Autoavaliar a súa labor e retroalimentar a do seu público.
A sobrecarga de información que nos rodea, en especial, por los medios dixitais. Hasta hai poucos anos, vivíamos nunha sociedade da información dominada polos medios de comunicación tradicionais (prensa, televisión e radio), que eran os que, en exclusiva, obtiñan, xestionaban e difundían a información polo medio de periodistas profesionais. Este control da información permitíalles, en convivencia ou na contra de certos poderes políticos e económicos, filtrar, enfocar e incluso manipular o que achegaban, finalmente, o cidadán.
Non lle foi hasta a popularización da web 2.0 ou web social cando se democratizou o poder da información para que cada cidadán puidera xerar contidos e visualizalos, primeiro, mediante a publicación nos blogues (Blogger, Wordpress o Tumblr, como plataformas máis usuais) e, pouco máis tarde, a través de redes sociais (Twitter, Facebook LinkedIn y Google Plus, como preferentes) e mensaxería instantánea.(WhatsApp, Line, Telegram, etc.). O cidadán, neste momento, convertese, a vez, en consumidor e en periodista máis ou menos, aficionado, xerador de todo tipo de contidos multimedia, que inclúen textos imaxes, vídeos, enlaces a outras páxinas, etc.
As ferramentas que nos permiten organizar dunha forma simple e visual as nosas fontes habituais de información que nos axudan a loitar contra a infoxicación, recompilar información de interese, permítennos a demais da filtrase, as ferramentas de curación, organizar o contido, a curación mediante apartacións persoais e a redifusión do contido enriquecido a través das nosas redes.
Algunha destas ferramentas son: Paper.li, Tospy, Flipboard, iFlow, Spundge, Scoop.it , Storify.
En canto a Feedly, é unha ferramenta RSS, que nos permite organizar e clasificar as nosas subscricións
en categorías de maneira que poidadmos consultalas segundo os nosos intereses todas xuntas ou por categorías.
en categorías de maneira que poidadmos consultalas segundo os nosos intereses todas xuntas ou por categorías.
A imaxe que segue pertence o meu Feedly que creei e que continuo construíndo afacéndome o seu máis que indiscutible uso.
Scoop.it , é unha páxina de selección e curación de contidos que permite filtrar noticias sobre temas do noso interese e compartilos.
É un híbrido entre un blogue e un servizo de curación de contidos que permite filtrar as noticias sobre temas do noso interese. Perfil social en onde se almacena os contidos que queiramos ter localizados na web para a súa consulta.
Aqui aparece a miña páxina ca captura do Scoop.it
Storify parece estar pensado máis para a creación de contidos, Scoop.it convida máis a actualización continua e permite unha maior interacción.
A valoración final? é positiva, penso utilizar as dúas ferramentas e familiarizarme máis con elas, polo que continuo traballando no tema.
Artigos relacionados:
¿Qué ventajas aporta a mi negocio curar y almacenar contenido relevante?
23/01/2014 La gestión y curación de contenidos es clave para la innovación y la competitividad de la PYME 2.0
Scoop.it , é unha páxina de selección e curación de contidos que permite filtrar noticias sobre temas do noso interese e compartilos.
É un híbrido entre un blogue e un servizo de curación de contidos que permite filtrar as noticias sobre temas do noso interese. Perfil social en onde se almacena os contidos que queiramos ter localizados na web para a súa consulta.
Aqui aparece a miña páxina ca captura do Scoop.it
Storify parece estar pensado máis para a creación de contidos, Scoop.it convida máis a actualización continua e permite unha maior interacción.
A valoración final? é positiva, penso utilizar as dúas ferramentas e familiarizarme máis con elas, polo que continuo traballando no tema.
Artigos relacionados:
¿Qué ventajas aporta a mi negocio curar y almacenar contenido relevante?
23/01/2014 La gestión y curación de contenidos es clave para la innovación y la competitividad de la PYME 2.0
Ningún comentario:
Publicar un comentario