O longo deste segundo módulo tratamos temas relacionados
cas competencias (habilidade sociais, comunicativas, dixitais, etc) que debe adquirir e posuir todo orientador
laboral.
Concretamente aborcouse estes cinco temas:
Dentro do tema de orientación laboral e
as súas competencias tratouse a orixe, definición da mesma, como tamén o perfil
do profesional do orientador laboral e as súas áreas de intervención.
Centrouse moito neste primer tema as
competencias que debe dispor a figura do orientador laboral. Fan referencia a
todos eses coñecementos, destrezas e actitudes que compoñen e definen a un
profesional. Dentro do campo da orientación as competencias esenciais son:
ü
Competencias teoricas e técnicas
ü Competencias organizativas
ü
Competencias comunicativas
ü
Habilidades sociais
ü
Competencias dixitais
O tema sobre o desenvolvemento de competencias
comunicativas foi exposto por Don
Fernando Aguilar, onde fixo especial fincapé os elementos, tipos e barreiras de
comunicación, como tamén as técnicas de comunicación eficaz (escoita activa,
xanela de johari, etc), pasos que debemos facer para fixar un bo proceso de
comunicación, e todo elo o espuxo, dende o meu parecer, a través dun coloquio
dinámico e interesante.
O tema 8 está centrado nas competencias
sociais, destacando a súa importancia á hora de interactuar e relacionarnos cos
demais: Asertividade, empatía, intelixencia emocional, resolución de
conflictos, traballo en equipo,reforzamento, etc.
A práctica dunha boa comunicación
e posuir as correctas habilidades sociais son unhas das competencias
esenciais que debe dominar e manexar calquera profesional que traballe con
persoas, para así ter un resultado exitoso durante a intervención. Escoita activa, asertividade, empatía,
retroalimentación, comunicación verbal e non verbal son un dos exemplos de
habilidades comunicativas que se teñen que avivar nunha interrelación entre
orientador e usuario. Saber escoitar e porse na pel da outra persoa axudan ó
profesional a recopilar mellor a información e a intervir dun xeito máis
eficaz.
Todas estas habilidades e competencias
teñen que estar moi presentes no orientador, onde deben traballalas, pulilas e
potenciales diariamente. En determinadas profesións, en onde a relación interpersoal é moi freconte
deberíase enfatizar máis a adquisición de determinadas habilidades sociais, as
cales unidas ás destrezas técnicas proporcionarían un traballo de maior
calidade, máis eficaz e máis satisfactorio.
Tristemente hai moitos individuos que
non se relacionan de forma constructiva cos demáis, por ser: excesivamente
permisivos, agresivos, intransixentes, por transmitir mal a información, non
saber expresar os sentimentos, ter dificultades para concertar unha cita, etc.
A pesar da importancia demostrada das
habilidades sociais en tódolos entornos, moitos profesionais non lle otorgan a
importancia que posuen.
Por outra bando, dentro dos dous últimos
temas (9 e 10) tratamos o tema das competencias dixitais, concretamente
das novas tecnoloxías e a web 2.0.
Carlos nos adentrou no mundo das redes sociais, twitter, facebook,
etc a construcción de contido con
Wordpress ou Blogger, a creación de historias a través do Storify, a curación
de contidos da man de Scoop.it, etc.
Decir que para min estes últimos temas
do módulo 2 os considero novedoso (moitas das ferramentas de web 2.o eran
totalmente descoñecidas para min) e de gran utilidade para a orientación
laboral, xa que co coñecemento e manexo
das mesmas fomentamos as nosas competencias dixitais.
Ningún comentario:
Publicar un comentario