O contido da rede crece dunha maneira imparable e
incontrolable fomentando así a
sobrecarga informativa, tamén coñecido como INFOXICACIÓN. Esta infoxificación o sufren moitos
profesionais, onde se ven sobrecargados e colapsados de información que logo
non son capaces de catalogar.
A curación de contidos,
polo tanto, enténdese como esa acción de encontrar, organizar, filtrar e dotar
de valor e relevancia e incluso de utilidade ó contido procedente de diferentes
fontes sobre algún tema en concreto. Con outras palabras, podemos dicir que se refire
a todo acto de recabar e selecccionar información relevante sobre un tema en
concreto e logo ubicala nun espacio visible na web, para que todos aqueles
interesados poidan vela e facer uso dela. É por tanto, bastante subxectiva, xa
que depende do punto de vista do “curador”.
Dende o meu parecer, a
curación de contidos aporta diversos beneficios, tales como:
- Aporta innovación e competividade ó profesional
- Formacion e o autoaprendizaxe
- Dispor dunha gran fonte de inspiración para crear os teus propios contidos
- Consigues formar parte dunha comunidade
O CURADOR será aquela
persoa ou empresa dedicada a navegar na rede en busca de contidos agrupandoos e
seleccionaondos e o máis axeitado para
compartir posteriormente nunha comunidade. Esta figura ven sendo un
crítico ou especialista en contidos. Hai
que intentar, como curadores de contidos, non cair na tentación de copiar tal
cal nos chega a información filtrada, senón que hai que intentar adaptala o máis
posible a nosa comunidade dándolle un
valor adicional, como por exemplo con comentarios ou facendo unha boa selección
de filtrado. Hai que saber filtrar ben a información para pasala ós nosos
usuarios!!
Estamos rodeados por un
entorno dixital no que se xera cada vez máis información, onde o curador de
contidos de ser capaz de diseñar un proceso que lle permita: ü
Identificar as mellores fontes de
información sobre un tema determinado.
ü
Establecer un mecanismo útil de
recuperación de información.
ü
Filtar o contido máis relevante.
ü
Reelaborar e enriquecer o contido
filtrado cando sexa necesario.
ü
Difundir o resultado final polos cauces
máis apropiados
A figura do orientador laboral debe saber o procedemento de saber
filtrar, agrupar e compatir toda a informacións relacionandas co ámbito de
traballo e saber con que información quedarse (a máis completa, mellor e a que
máis pode interesar os nosos usuarios).
Carlos nos comentou que
dispomos na rede dunha serie de ferramentas online que nos axudan na labor de
curación de contidos, tales como o scoop.it e o feedly.
En canto o feedly
decir que é un lector de RSS que nos permite organizar e ordear tódolos
contidos, a parte de acceder rápidamente a tódalas noticias que son do noso
interese. Ferramenta moi útil, xa que nos axuda aforrar tempo e non ter que revisar unha
a unha tódalas fontes de noticias. As categorias que escollín foron as
seguintes: traballo social, blogs RRHH, Diario ofiacial de Galicia,
discapacidade,emprego, periódicos e seguridade social.
O soop.it
permite reunir páxinas web ou artículos baixo un mesmo formato a modo de
períodico. Empreguei o Scoop.it para crear un tópico sobre emprego. Dentro
deste tópico insertei enlaces e articulos relevantes para o tema.
Ambas ferramentas de curación de contidos me
resultaron prácticas e aproveitosas, tanto a nivel persoal como profesional, xa
que con ambas podo organizar e xestionar os meus contidos de interese, alonxándome da infoxicación.
Ningún comentario:
Publicar un comentario