Dende o inicio do curso fómonos metendo de cheo nun mundo
virtual que non deixa de ser virtual, e que o que máis nos soaba era o de “competencias
dixitais” nalgúns casos; neste caso imos facer una valoración de “A Web 2.0
para a Orientación Laboral” levada a cabo o 20 de setembro de xeito presencial.
Algo xa coñecíamos, os mails, algo de Google+, o Facebook, oíamos falar de Twitter que sobre todo o usaban os máis novos e o Whatsapp…, sabíamos que había algo máis pero non todo o que estamos descubrindo.
O primeiro do relatorio xa foron os famosos “chíos”, que
daquel paxariño,…a biodiversidade… mundial, real, pero tamén virtual de que
podemos seguir, ver e comentar moitas cousas aplicadas ao terreo profesional.
As novas “palabras”, lembrádevos do noso hashtag #Orientacióng e non debeu de
quedar claro cando fai días, aínda nolo repetía...
SITUACIÓN:
Comezou expoñendo Carlos a situación na que nos atopamos,
o mundo no que nos movemos, e como comercial, que tiñamos que crear:
1º.- “Un perfil de talento” - que tiñamos que amosar o noso talento, a nosa traxectoria, e as nosas expectativas dun modo innovador; que unha imaxe vale máis que mil palabras e nos larga de cheo un exemplo dunha gravación dun Videocurrículum…(Yovijob, ferramenta para videocurrículum) -pero si fai días non queríamos nin subir a foto…-, faite visible, marca a diferencia…e a continuación:
1º.- “Un perfil de talento” - que tiñamos que amosar o noso talento, a nosa traxectoria, e as nosas expectativas dun modo innovador; que unha imaxe vale máis que mil palabras e nos larga de cheo un exemplo dunha gravación dun Videocurrículum…(Yovijob, ferramenta para videocurrículum) -pero si fai días non queríamos nin subir a foto…-, faite visible, marca a diferencia…e a continuación:
2º.- Únete a grupos, agrégate a comunidades,
date a coñecer…pero si as únicas que coñezo son as comunidades de
edificios e non quero que me coñezan, e ademais cada vez que vamos ás
reunións só hai pagos... Polo visto, nas comunidades virtuais obtés beneficios…
3º.- Apps móbiles - coñecer todo o que hai dispoñible dende o móbil, para
non deixar escapar oportunidades de emprego: pero si é o móbil o que me persegue,
se me indica onde estou a cada momento, e me pregunta continuamente ¿Vive usted en…? ¿Trabaja usted en…?; este
verán ata me dicía: “de la playa a su
casa le lleva siete minutos”.
4º.- Información oficial - manexar portais oficiais do SPEG, SEPE…..en algo
estamos dacordo.
5º.- Información experta - un montón de manuais e blogs, con consellos para todo o
mundo e obter un gran éxito: todo o mundo sabemos dar consellos o problema é
aplicalos a un mesmo.
Polo tanto, os ORIENTADORES/AS, que temos que saber “de todo”, debemos poñer orde e manexar novas canles de busca, medios e soportes, medios de relación profesional, novos comportamentos, novos medios de relación profesional, novas ocupacións de perfís e novos recursos na Rede. Pero si todo é novo!. Algúns estarían encantados de estar continuamente con todo novo, indo á moda: ”Tés todo novo para estrear neste outono no Corte Inglés!”.
Polo tanto, os ORIENTADORES/AS, que temos que saber “de todo”, debemos poñer orde e manexar novas canles de busca, medios e soportes, medios de relación profesional, novos comportamentos, novos medios de relación profesional, novas ocupacións de perfís e novos recursos na Rede. Pero si todo é novo!. Algúns estarían encantados de estar continuamente con todo novo, indo á moda: ”Tés todo novo para estrear neste outono no Corte Inglés!”.
Ó mesmo tempo de manexar todo, porque somos moi
controladores, temos que preocuparnos de desenvolver a nosa propia
competencia dixital, elaborar o noso propio blog, crear e construír relacións
interprofesionais, explorar a nosa contorna laboral, aprender constantemente e difundir
información e transmitir como experiencia: “Está claro polo que estamos aquí”,
pero tamén temos que ter chaves, case mestras (porque temos
que ter competencias de todo tipo). Porque
imos crear artefactos dixitais. “Todo un arte o de ser Orientador!”.
COMPETENCIAS: Emocionais, Relacionais, Aprender a
aprender (encántanos), Xestionar as tarefas e Dominio das TIC.
Estas TIC (Competencias dixitais) son as que nos traen de cabeza a todos: creación, información, comunicación interpersoal e social, cultura dixital. A actuación responsable nos contornos dixitais, e ¡como non!: coñecemento e dominio das novas tecnoloxías para poder aplicar e adaptarnos a tódalas posibilidades.
Témolo claro, Internet move o mundo, temos indicadores TIC de todo tipo que nos darán a situación de España no mundo, os niveis por fogares…(en España: Eurobarómetro, ONTSI, Fundación Telefónica, Internet World Stats; incluso a nivel autonómico: OSIMGA e Axenda Dixital de Galicia).
E chegamos ó gran descubrimento do século no 1990: o famoso concepto http:// evolucionando ata 2004 co acuñamento da nova xeración, a Web 2.0 (hai quen xa fala de 3.0), cuns beneficios claros:
A web como plataforma, o aproveitamento da intelixencia colectiva, o sistema "Intel inside", o fin do ciclo das actualizacións de software, modelos de programación lixeiros e as experiencias enriquecedoras do usuario (en Orientación Laboral, si se sabe escoitar podemos aprender moito dos demandantes).
Ademáis doutras ferramentas para construción de contidos (Wordpress é o mellor editor de blogs), entre outras e outros para o traballo colaborativo en liña (Drive) , ou o almacenamento na nube (Dropbox, Slideshare), creación gráfica (Canva, Picktochart…) e a palabra nova de "curación" de contidos (Storify, Scoopt it…)
En conclusión, debemos intentar utilizar todas estas novas ferramentas para o emprego, transmitir unha nova “mentalidade” (adoptar unha nova postura activa), nova “filosofía” (a “rede” supón un valor clave), e usar esas novas “ferramentas” que nos axudan a diferenciarnos a través de, por exemplo: infografías, cartóns de visita dixitais..., saber cómo funcionan as novas aplicacións nas entrevistas de traballo (Skype), ou Vídeo-Currículum.
Aplicar tódalas ferramentas posibles para crear unha Identidade Dixital, Virtual (ata o de agora so coñecíamos o carné de identidade de toda a vida) que proxecta en internet a traxectoria persoal e profesional dunha persoa, e que debemos intentar coidar ó máximo posible porque hai partes da nosa identidade virtual que se crea con ou sen a nosa participación e que non podemos controlar; así que coidade a identidade dixital, na Rede todo deixa pegada, aínda que agora a reputación on-line pode suprimirse (Sentencia do Tribunal da UE "Dereito ó olvido en Internet"); iso é como o dito de “Todo se sabe “ e na rede “Lo que se hace en las Vegas, no se queda en Las Vegas”, polo tanto OS ORIENTADORES TEMOS QUE SABER DE TODO E MÁIS, E SE VOS FIXASTES AO LONGO DO ARTIGO, TODO É NOVO, NOVA, NOVOS, NOVAS… HAI QUE APRENDER A APRENDER PARA DESPOIS SABER DIFUNDIR E COMPARTIR.
Aplicar tódalas ferramentas posibles para crear unha Identidade Dixital, Virtual (ata o de agora so coñecíamos o carné de identidade de toda a vida) que proxecta en internet a traxectoria persoal e profesional dunha persoa, e que debemos intentar coidar ó máximo posible porque hai partes da nosa identidade virtual que se crea con ou sen a nosa participación e que non podemos controlar; así que coidade a identidade dixital, na Rede todo deixa pegada, aínda que agora a reputación on-line pode suprimirse (Sentencia do Tribunal da UE "Dereito ó olvido en Internet"); iso é como o dito de “Todo se sabe “ e na rede “Lo que se hace en las Vegas, no se queda en Las Vegas”, polo tanto OS ORIENTADORES TEMOS QUE SABER DE TODO E MÁIS, E SE VOS FIXASTES AO LONGO DO ARTIGO, TODO É NOVO, NOVA, NOVOS, NOVAS… HAI QUE APRENDER A APRENDER PARA DESPOIS SABER DIFUNDIR E COMPARTIR.
Aquí podedes visualizar o noso storify da sesión:
Grupo INNOVA
Ningún comentario:
Publicar un comentario