A curación de contidos. O qué?
Esta si que é una nova palabra para
min (neste ámbito): “curación”. De primeiras sóame a curador, a “curandeiro”.
Quizais o termo teña algo diso …
Un “curador de contidos”, segundo
vimos na exposición de Carlos é “un intermediario crítico do coñecemento que
busca, atopa, agrupa e comparte o mellor e máis relevante contido (na rede)
sobre un tema especifico. Por tanto, o curador de contidos é un especialista na
materia que ademais de atopar contido relevante, achega valor engadindo o seu
punto de vista.”
Coa morea de información que podemos
atopar cunha simple busca en Google acerca de calquera tema, é fundamental na
nosa labor coma orientadores, a filtraxe dos contidos máis relevantes para o
noso traballo. É dicir, determinar o que é importante e evitar a
“infoxicación”, outra desas novas palabras que aparecen ligadas á expansión das
novas tecnoloxía da información, aínda que non ten a exclusiva: trátase da
saturación ou “intoxicación” por exceso de información; o desbordamento por non
poder procesar toda a información que recibimos.
É aí onde aparece a necesidade da
curación de contidos e das ferramentas que nos facilitan esa curación.
O proceso de curación de contidos
podemos dividilo en tres fases:
- A filtraxe: cribar a información sobre un
tema en concreto
- A agregación: recompilar e presentar a
información sobre o tema que previamente filtramos
- A curación: manter, conservar e engadir
valor a información.
A todo o proceso no seu conxunto é o
que denominamos “curación de contidos”.
É tal a importancia que colleu esta
función, que xa existe coma un novo perfil profesional o de “curador de
contidos”.
As
ferramentas.
Nas funcións do orientador laboral é
preciso manexar moita información de diverso tipo: lexislación, convocatorias,
estudos, estatísticas, novas de prensa, boletíns … e de diversas temáticas.
Para poder xestionar esa información
de xeito eficaz e operativo, debemos:
- Seleccionar coidadosamente as nosas fontes
de información
- Filtrar a información que nos poda resultar
de proveito para nos e para as persoas que atendemos
- Engadirlle valor: aportar, compartir, etc.
Pero esta tarefa é inabarcable sen o
uso de determinadas ferramentas. Ferramentas para filtrar e curar contidos.
Estamos a falar de: RSS, Feedly,
Scoop-it, Diigo, Storify…
Non é que precisemos utilizalas
todas. Cada un de nos sentirase máis cómodo ou sacaralle máis proveito a unhas
ou a outras. Pero cada unha desas ferramentas, coas súas propias funcionalidades,
axudaranos no noso traballo, facendo que a información que nos interesa chegue
a nos sen ir “ buscala”, filtrándoa, preparándoa.
Eu mesmo: ata o de agora, antes de
comezar este curso, tiña unha serie de mecanismos que ó chegar ó posto de
traballo, repetíanse de xeito cotiá: consulta de determinadas fontes, boletíns,
webs de diversos ámbitos, prensa, correo electrónico (moitas veces máis dunha
conta), redes sociais, etc.
Cómo podemos racionalizar esas
tarefas para non “infoxicar”?
Dende e meu punto de vista
particular, hai dúas “regras” que nos poden facilitar moito ese traballo, optimizando
os resultados e aforrando tempo:
- Ser selectivos coas fontes de información.
- Utilizar a “caixa de ferramentas” tecnolóxicas que nos resulten máis operativas e cómodas para a tarefa de recoller, filtrar e “curar” a información útil.
- Ser selectivos coas fontes de información.
- Utilizar a “caixa de ferramentas” tecnolóxicas que nos resulten máis operativas e cómodas para a tarefa de recoller, filtrar e “curar” a información útil.
Porque, como dixen antes, non temos
que usar todo o que “se nos poña por diante”, pero si unha combinación axeitada
para cada un de nos en función do noso traballo, da información necesaria, das
nosas capacidades...e por suposto, das nosas preferencias.
No meu caso, estou nunha fase de
transición, na que veño utilizando as ferramentas que xa coñezo dende hai
tempo, e á vez, comezo a probar e incorporar algunhas das novas que estamos a
aprender. Isto tentareino reflectir no meu PLE; pero xa será outra historia.
Como mostra dunha das novas
ferramentas incorporada ó meu “catálogo”, aquí deixo unha captura do meu Feedly.
Como vedes, teño cinco categorías: boletíns (Doga e Boe), Orientación e Emprego, Formación e Novas Tecnoloxías, Tecnoloxía e Prensa. E isto é so o comezo…
Tamén ando iniciándome co Scoop-it. Déixovos o enlace, pero tede en conta que está "en probas": http://www.scoop.it/t/orientacion-laboral-by-pablo-bello
Tamén ando iniciándome co Scoop-it. Déixovos o enlace, pero tede en conta que está "en probas": http://www.scoop.it/t/orientacion-laboral-by-pablo-bello
Por último, quería comentar algo que para min é fundamental no momento actual na utilización das ferramentas e a información: a mobilidade. É dicir, a posibilidade de usalas en calquera sitio e momento a través dos dispositivos “portables”: móbiles, tabletas, etc. Ter “o mesmo” en calquera dispositivo, en calquera momento e sincronizado, ofrece unha enorme flexibilidade para a consulta e o traballo con cada unha delas.
Seguirei investigando. Merece a pena.
Pablo Bello
Ningún comentario:
Publicar un comentario